Granskning under lupp

Utredning uppstartad!
Igår hängde Per och jag i korridoren utanför socialkontoret. Ovan känsla!
Jag är så himla glad att jag höll mig frisk med tanke på att jag tog hand om Johans magsjuka i måndags natt. Mötet blev redan framflyttat en gång eftersom en av handledarna blev sjuk.

Två trevliga tjejer var det.
Nu blir det granskning under lupp.

Djupintervjuer, reflektioner, tankar, hembesök
koll med Johans förskola
referenter
ekonomisk granskning
boende
relationer
hälsokontroll
uppväxt
vänner
uppfostran
anknytning
psykisk hälsa

Vi väntar barn, kan man säga. Fast inte om nio månader - kanske en si så där två, tre år ungefär..

Jag var med Johan på dagis en stund idag. Helt plötsligt när han sitter och tuggar på en smörgås säger han till två andra barn mittemot: "Vi ska adoptera ett barn!"
När jag senare bad honom förklara vad adoptera var svarade han:
"Det är när man får ett barn från ett annat land som inte kommer från mamma och pappas mage."
Vår kloka kille!
Flickorna mittemot reflekterade dock inte nåt vidare över detta eftersom hon trodde att han sa "Vi ska till biblioteket idag."

Kram
/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0