Tack!

God jul från oss!
Underbara härliga älskade vänner!
Tack för allt stöd och de underbara orden!
Ni ska veta att jag suger in vartenda ett, lagrar dem och smackar på dem ofta.

Nån har uttryckt att det inte varit lätt att förstå vad vi gått igenom.
Det hade jag garanterat inte heller förstått om jag varit ni. Jag vet inte ens om jag förstår nu.
Det är som en suddig dröm.
Sen är vi ju alla individer med olika reaktioner. Kanske går man igenom ungefär samma stadier fast i olika ordning och intensitet.

Det vi har råkat ut för, upprepade missfall eller habituella aborter, är mycket ovanligt.
Ibland tänker jag att allt vi gått igenom ändå har en mening.
Så måste det vara!

Jag har satt in de andra böckerna bredvid röda pärmen nu. Titlar som "Is your body baby-friendlish?" och "Optimum nutrition before, during and after pregnancy" påminner om frustrationen att försöka hitta orsaker.
Och alla dessa timmar vid Internet..
Oj, oj, vad många orsaker man kan hitta om man försöker!
Orsaker som ger ånger, dåligt samvete och oro.

Det bästa med det är att jag känner att det är över nu.
Jag vill inte söka mer.
Nu vill jag bara fortsätta på vägen rakt fram mot nästa mål.

Vår läkare har sagt att vi kan prova en IVF-behandling till om vi vill.
Denna gången sätta in två befruktade ägg och medicinera samtidigt. På så sätt kan det bli missfall på ett ägg och det andra ev. leva vidare.
Jag vet inte nu om jag kommer orka det. Just nu känns det inte så.
Att göra provrörsbefruktning var det tuffaste av allt vi gått igenom hittills.

Just nu vill jag bara njuta av lyckan.
Sorgen som har funnits som en skugga över mig i flera år är inte där nu.
Befrielse!

Jag har skrivit klart min livsåskådning nu.
Det blev en A4-sida med lite ordbajs och andra små tankar om livet.
Det var inte så svårt när jag väl började.

Nu väntar fler mysiga lovdagar och jul med nya leksaker att ägna tid åt.
Johan har faktiskt aldrig frågat eller bett om ett syskon. Det ser jag som positivt.
Han är så tillfreds och nöjd med att leka med Per eller mig. Eller sina egenpåhittade tokigheter.


Jag hoppas ni alla får härliga och underbara juldagar!
Stor kram till er!
Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0