Stora killen

Stora killen har varit på 5,5-års kontroll. Och tagit spruta.
"Jag skrek ingenting, mamma"
Han ritade en rymdraket och en astronaut utan armar.
Och följer perfekt kurvan ovan "normal" på alla sätt.
Han har lite klåda på tungan av och till och Per och BVC-sköterskan resonerade kring om det kunde vara färgämnen han är allergisk mot.
"Men muffins med färg i kan jag äta, mamma" (Vi har bakat röda muffins..)
Och när den kommentaren följdes av skratt säger den underbara ungen:
"Det var min egen hypotes.."
Snacka om lillgammalt ord att kunna :)

Han börjar bli så himla stor nu. Och i morgon börjar dagis igen.
Sista året före förskoleklassen.

Ibland tänker jag på det att vi är så bortskämda nu.
Vi har det så lugnt och behagligt.
Inga problem att ha egentid, fixa och dona och greja som man vill.
Johan leker och pysslar för sig själv
följer alltid med oss glad och nöjd
myser, gosar och roar.

Fast vi varit beredda på syskon så länge
känns det ändå lite läskigt.
Tänk om lugnet förändras till kaos
sömnkaos, matkaos, ständig koll
skrik, gråt, besvikelser, rädsla, oro..

Eller...
...så är det som de säger...
alldeles värt det!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är värt det! Det kommer säkert bli kaos. Uttröttande, svartsjuka, språket, rent ut sagt skitjbbigt! Men ni är underbara föräldrar, ni har kärlek så det räcker och en liten Johan som är mycket klok. Och om tjugo år har vi egen tid förjämnan och kommer antagligen sakna kaoset!

KRAM på er!

2011-08-16 @ 22:10:44
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/
Postat av: Lina

Bra sagt, Hanna! Och jag håller med. Kan inte tänka mig något par som skulle klara det bättre än ni kommer göra, Cissi. Jag tror att eran långa väntan och längtan kommer göra att ni inte ser eventuella motgångar som något större problem. Det är min egen hypotes! :)

2011-08-19 @ 23:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0