Underbara sommar!

Man verkar alltid skapa sig en bild i efterhand av hur sommaren har varit.
Denna sommar har varit fantastisk!
Nu väntar jobb och vardag igen.
Förhoppningsvis har vi en spännande höst framför oss.
På nåt sätt är jag ju inställd på att inte behöva jobba hela läsåret.
Fast det har jag varit i fyra läsår nu..

Vi brukar avsluta sommaren i Danmark.
Underbara Danmark!
Vill jag aldrig vara utan!


Johan blev inspirerad av danskarnas loppisar och hade en egen affär. Tack vare sina snälla släktingar och vänner tjänade han ihop till en leksak.


Vi har levt strandliv.




Johan är en obeskrivligt underbar pojke på alla sätt ♥

Per och jag har sett en dokumentär i tre delar om en döv kvinna som adopterar sitt andra barn, denna gång från St Petersburg. Två saker slog mig:
Oj, så mycket vi har framför oss..
Ryssarna älskar verkligen papper!

Jag funderar ofta över vilket trauma det måste vara för ett litet barn att slitas upp från sin trygghet som det innebär med adoption.
Något jag inte reflekterat över är vilken bild de har av livet, så mycket de missat.
De har aldrig fått se vardagssysslor. De har aldrig sett någon vuxen ta på sig, klä av sig, duscha, gå på toa, laga mat, tvätta osv. Sådana hushållssysslor som ofta ingår i våra barns lekar finns inte i barnens lekar. Undrar hur det påverkar deras utveckling? Där har de mycket att ta ikapp..
När man ser på de ryska barnhemmen i film ser man stora lekrum eller lekgårdar med stora plastleksaker såsom rutschkana, hus, klättergrejer. Motoriskt utvecklande ja, och de tränar ju också socialt umgänge med andra. Men inte mycket mer än så..

/Cissi

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ni är fantastiska, så förunderligt starka, så glad att ni haft en skön sommar. Önskar er all lycka.

Fina bilder!

Kram

2011-08-10 @ 23:12:52
URL: http://formeandallmyfriends.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0