gnäll

Ibland känner jag att jag mår lite dåligt över att jag är så öppen med allt det jobbiga.
Jag vill absolut inte få stämpeln som gnällig.
Samtidigt är det jätteskönt att få ösa ur sig det.
Och att få skriva av sig är min grej.

Sen är det ju väldigt skönt att slippa svara tråkigt på den vanliga frågan "hur mår du?"
Tänk om jag skulle svara det jag går och grubblar över varje gång.
Vem skulle orka med mig då?

Som vågor går allt upp och ner.
Och självklart inser jag ofta också hur bra jag har det.
En underbar familj. Ett fint hus. Världens bästa jobb.

Nu väntar pizza på fredagskvällen.
Och sedan en mysig helg i Göteborg med Liseberg och julstämning på operan.
Sånt man sett fram emot.

Glad fjärde advent!
Kram

Kommentarer
Postat av: Jonna

Cissi, detta är DIN blogg! Du skriver inte den för någon annan du skriver den för din egna skull. Så vill du gnälla så får du det!!! Puss

2011-12-18 @ 19:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0