Tiden går..

Nu har det gått två veckor sedan vårt sista möte på socialkontoret. Det har gått rätt så fort.
Kanske att tjejerna fortsätter arbeta på vårt fall kommande vecka.
Att ringa referenter och börja sammanställa intervjuerna.
Och så kanske, om vi har tur, har vi ett medgivande om 6-8 veckor.
Sedan kan den "riktiga" proceduren börja: kontakt med adoptionsbyrån.

Tiden går fort, det vet vi ju.
Och vad är egentligen ytterligare två-tre år...104-156 veckor?
Med räkning från vårt första missfall är vi i si-så-där vecka 172 nu.

I morgon är det 13 år sedan Per och jag blev tillsammans.
Vi brukar skoja om att vi hade kunnat ha en 12-åring här hemma.

I stort sett varje gång jag tittar på Johan förundras jag över hur lång han har blivit.
Han är vår lille kille, men börjar ändå bli vår store pojk. Han börjar bli mer självständig.







Johans stora idol är Kent Agent. Varje dag frågar han vilken dag det är så han kan räkna ut hur långt det är kvar till nästa avsnitt på fredag. "Det är ju inte alls långt kvar, ju" säger han varje morgon.
Han önskar sig Kent-Agent-kläder i födelsedagspresent. Och en Kent-Agent-tårta.
Nån som vet var man kan köpa beige/grå lång rock i barnstorlek? Och en Kent-Agent-tårta.. Vad i helsike är det, då?

Kram till er och glad alla ♥-dag!

Kommentarer
Postat av: Katty S Pedersen

Hej, Har läst lite på din blogg och min man och jag ska gå igenom samma resa som ni gör. Vi har bestämmt oss för Ryssland men står sedan Mai månad i kö för att börja med vår utreding. Tog det lång tid för er? Vi står i kö hos BFA. Jag misstänker att ni också stå i kö hos dom. Har ni några tips till oss?



Önskar er Lycka till med allt.



Kram Adam och Katty

2011-09-09 @ 14:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0