att stå i kläm

I perioder av livet kan man känna att det är mycket på gång samtidigt.
Så känns det just nu.
Men om några dagar är det semester :)

Vi har fått ett mail från adoptionsbyrån att de har tittat på våra handlingar nu.
Och att socialnämnden behövde ordna tre originalprotokoll från nämndemötet där vi blev godkända adoptivföräldrar. Med signatur från socialsekreteraren.

Jag ringde kommunen.
Och hon satte igång:
att det egentligen inte är socialnämndens arbete att göra mer än att genomföra utredningen, att det inte går att ha mer än ett original, att de inte kan hålla på att jaga socialsekreteraren för att hon råkar vara mammaledig, bla bla. Att det egentligen är adoptionsbyrån som ska göra iordning handlingarna, inte de.

Och mitt svar blev:
"Och de som hamnar i kläm där emellan, det är vi."
Då blev hon tyst.

Vi har inte gjort det här förut och vet inte hur det brukar gå till, hur det ska gå till eller vem, vilka, var, när, hur som ska göra jobbet. Ibland vet vi knappt varför.
Vi gör bara vårt bästa och följer de instruktioner vi får. Det är allt vi kan göra.
Så jag behöver inte höra sånt paragraf-gagg.
Nu är jag hård. Men jag tycker det var oproffsigt.

Idag var dödsannonsen i tidningen över ängeln.
Usch vad jag grät.
Åter igen en påminnelse om att värna om det man har.
Ha en bra dag vänner!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!

Vill egentligen bara hålla med. Vår kommun gnatar och gnäller mest hela tiden när vi kommer med saker vi vill ha signerade, orginal eller vad det nu kan vara.... Försöker förklara att det inte är vi som har bestämt reglerna....Men vi får kämpa på, eller hur ;-)!

Lycka till!

/Tina

2011-06-15 @ 23:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0