Tidig midsommardag

Tidig morgon och sommarregn.
Jag vaknade så där knasigt tidigt och gjorde det dumma valet att slå på TV:n.
Och fastnade framför filmen om Octomum.
Osmakligt nog.
Är nog det sämsta man kan titta på om man är ofrivilligt barnlös.
Hon har sex barn redan. Och får åttlingar!
Och ska ta hand om dem själv.
Ja, med en massa nannies också, förstås..

Tankar och känslor är alltid annorlunda på natten, i alla fall för mig.
Oro har lättare att infinna sig och saker jag inte undrar över i vanliga fall kan jag fundera på då.
Och sånt som behöver göras. Och inte glömmas.
Så nu satte jag mig här istället. För att rensa lite i skallen.

Många frågar om vi hört något nytt om adoptionen.
Vad händer? Vad säger dem? Vet ni något?
Det är fantastiskt att så många bryr sig. Det känns speciellt.
När vi kom hem från vår lilla semester låg de nya pappren där från kommunen.
Med RÄTT datum.
Hoppas vi.
Så nu är de sista pappren till den första omgången handlingar klara.
Hoppas vi.
Så nu kan de skickas iväg till legalisering och översättning.
Hoppas vi.
Men nu kommer väl semestrar och sånt i vägen.

Det gör oss inget att det tar tid nu.
Vi njuter av nuet.
Kanske är den sista sommaren som tre i familjen, vem vet..
Och det känns spännande.
Och skrämmande också.

Vi har haft en otroligt mysig resa i Danmark några dagar.
Legoland en av dem. Otroligt populärt!
På vägen hem besökte vi ett slott med en stor aktivitetspark.


Läskigt att åka in i tunnlarna!


Barnsliga mamman!

En dag när jag var på dagis och hälsade på under samlingen tränade barnen på yoga, att sitta i skräddarställning, ta yogagrepp (tumme o långfinger) och sitta knäpp tysta. Fascinerande nog blev det också det.
När vi besökte slottet gick Per och jag och pratade. Och får se Johan, helt spontant, sitta i yogaställning mitt på gräsmattan. Det var magiskt.
Även små barn kan stanna upp i nuet.



Snart blir det packa igen för Danmarkstur, till stugan.
Blir underbart att åka dit med nära vänner. Och så spås det sol.
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0