Meningen med livet?

Ja, här kommer svaren som ni alla funderar över!!!
Nä, skämt åsido - men det är en fantastisk fråga att slänga ut så där
helt apropå :)

En fråga som många grubblar över.
Människor som har det tungt och som undrar om livet är värt att leva.

Eller andra som har det väldigt bra
och som upptäcker vad man kan fylla livet med.

Helt individuellt kan man helt säker fylla listan med många saker.
Är barn meningen med livet?
Det kan ju också vrida och vändas fram och tillbaka, vilket ju har gjorts även i TV det sista.
Är barn en rättighet?

En av besökarna i SVTs "Barn till varje pris" hävdade att vi det var ett inlärt beteende att vi ska fylla vårt liv med barn.
Vad vet jag?
Det som jag tycker är viktigt är att ta allas barnönskan på allvar.

Och visst kan barn fylla tomrom större än man någonsin kan föreställa sig,
framkalla glädje
sprida energi
uppmuntra fantasi och idérikedom
få det att spritta i både sinne och kropp
uppfylla kärlek bortom alla gränser.

Vi har en smultrunställe som jag uppskattar mer och mer.
Med ro, lugn, rätt sällskap, naturupplevelserna. Och god mat.
Här är det inte svårt att fundera över de bra sakerna som man kan fylla livet med.
Önskar att fler hade den möjligheten.


Egen spindelmans-uppfinnings-abrovinsch




Min älskade mamma och jag i Danmark.
Kram och tack för fina kommentarer ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad är meningen med livet? Det är en fråga jag funderat och hängt upp mig på hela livet. Ända tills för några år sen, när terapeuten jag gick hos då berättade att frågan hade ställts i en undersökning i Skåne. Det vanligaste svaret visade sig vara att åka motorcykel. Det kanske inte behöver vara djupare än så. Skönt va?

2011-11-14 @ 21:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0