Förändringar

Många utvecklingar går man igenom
utan att riktigt reflektera över dem.
För några dagar sedan insåg jag plötsligt
att den här sorgen
över att inte få vara gravid med vårt nästa barn
helt är borta!

Det gör mig verkligen ingenting
och känns inte som någon skillnad
att vi ska hämta honom/henne i ett annat land.

Vi har ju kommit långt nu
och det är ganska nära (hoppas, hoppas!)
så det hade kanske varit hemskt annars.
Men för mig var det ändå en insikt.
Det känns helt rätt!
Och jag orkar inte längre sörja.
Gör faktiskt inte heller så ont att se andra som är gravida.
Insikt!

Men ändå..
Vi fick frågan om vi ville sälja vår vagn för ett tag sedan.
Det hade väl varit klokt. Och smidigt.
Men jag kunde inte..
Jag är inte redo att göra mig av med bebisgrejerna.
Vagnen. Kläderna. Leksakerna. Badbalja. Och allt annat.
Så mogen och redo är jag inte.
Än.

Skön söndag till er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0