Jag = superinfertig

Superironisk!!
Måste börja med att hänvisa till ny forskning kring upprepade missfall:
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/superfertilitet-bakom-manga-missfall
Är ganska tveksam till deras teori. Sista missfallet vi gick igenom var efter att jag fått en högkvalitativ blastocyst (ett slags utvecklingsstadie hos embryot) insatt.
Nåväl, bra att de fortsätter forska i ämnet!
 
Här är det timmar kvar tills vi reser. Det är mycket som snurrar i mitt huvud.
Det är många funderingar och tankar kring hur det kommer att bli. Maten? Sömnen? Johan? Vädret? Skor och kläder? Hotellrum? Aktivering? Flygresor? Den långa bilfärden hem?
Det är såna där undringar som jag inte kan hitta svar på hur jag än funderar. Svaret blir om och om igen "Det får vi se..."
 
Förutom detta som snurrar så är det en del som jag känner behöver göras här hemma. Några är måsten inför resan, t.ex. att vi hämtade våra visum i fredags, köpt presenter och packat in, rengjort och satt in bilbarnsstolen, barnsäkrat hemmet från alla möjliga smågrejer och köpt lite alltmöjligt som småmat och omskötselgrejer till Oskar och Johan.
Sen tillkommer sånt som kanske inte egentligen är "måsten" men som kan definieras "kan-vara-bra-att-ha-gjort-innan-vi-vill-och-behöver-lägga-all-tid-på-familjen"- saker.
Några exempel.
hälsa på Johan i skolan
se till att Johan blev klippt hos frisören
fylla frysen med mat
putsa fönster
baka bullar
städa gillestugan
städa endel skåp
se till att tvättkorg är tom och kläder insorterade
Många grejer är jättelarviga (det inser jag själv) och det är bara jag själv som får för mig att det ska göras just nu. Till exempel att läsa ut biblioteksboken innan vi reser så att jag kan lämna tillbaka den i tid. Superlarvigt, jag vet. Men ändock är det sånt som jag tänker på och som stressar upp mig lite, lite.
Ärligt talat är det endel fjärilar i min mage.
"Jag ska släppa ut dem åt dig" sa Johan. "Hur då?" frågade jag.
"Jag behöver en kniv..."
 
Kram på er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0