Å ganska skrämmande...

Ibland är man mottaglig för information och känslor. Ibland inte.
Jag försöker ta till mig mer fakta och lära mig mer om vad som väntar oss efter vi fått barnbesked.
Bland annat genom en dold facebookgrupp där alla är adoptivföräldrar från Ryssland.
Otroligt lärorikt som ni förstår. Och vilken underbar källa!
Men.. jag orkar inte riktigt. Jag blir ganska så skrämd.
Så klart vet jag att allt krångel kommer att vara värt det!!!
En minut efter att man fått hålla sitt barn i famnen glömmer man allt det jobbiga. Direkt.

Men.
Det är helt otroligt vad som väntar. Och jag måste erkänna att jag blir rejält skrämd.
Godkännanden.
Läkarundersökningar.
Krångel med domstol, försäkringskassa, familjerätt, skatteverk, ambassader, papper, papper och åter papper.

Och för att inte tala om utgifter!!!
Någon berättade om att en av läkarundersökningarna i Ryssland (det ska göras flera) kostat 1700 USdollar.
Och någon annan om nya legaliseringskostnader på 18.000 kr. Herregud! Och dessa är ju bara ett fåtal av alla utgifterna. Dessutom är de ju förutom de 195.000 kr som betalas till adoptionsbyrån.

Kommer vi kunna? Kommer vi orka?
Såklart!
Tänk positivt! Tänk postivt! Tänk positivt!
/Cissi

Kommentarer
Postat av: Jonna

Det är precis som innan en förlossning, man läser allt, man insuper allt, man läser dock bara det värsta. De mest skrämmande grejerna, man väljer inte att läsa det positiva. Människan är nog funtad på det viset. Måste förbereda sig på det värsta, för det kan ju inte gå bra för oss, eller? Lägg ifrån dig datorn och låt bli att läsa alla dessa saker på någon dag eller två och bara var! Det kommer bli väl Cissi, och väntan är det värt!

2012-01-05 @ 10:55:18
Postat av: Anneli

Ingen vet vad som händer...här eller där eller någonstans och det är skrämmande. Men precis som du skriver....det kommer vara värt det när ert barn finner er. Styrkekram

Postat av: Hymleff

Hej jag och min man är också pilotfamilj för Ryssland. Blev lite nyfiken på var man kan hitta den dolda facebook gruppen du skriver om

2012-01-07 @ 14:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0