I morgon fortsätter resan

Äntligen får man väl säga. Men helgen har ändå gått fort.
Vi har gått långt idag. Över broar, genom parker, längst det vackra Vinterpalatset och ut runt på den ö som heter Vasiljön och där den första delen av staden uppfördes. Vi har inte varit inne på några museer och det är rätt skönt att gå förbi köerna in i byggnaderna. Det finns såklart massor att lära och upptäcka om man är historieintresserad. Jag är ärligt talat trög när det gäller nutidshistoria. Jag har svårt att lära och att förstå när det blir för invecklat. Ryssland tycker jag är ett invecklat land.
 
Vi är glada att det är söndag kväll. Morgondagen blir en resedag mot vårt verkliga mål: Oskar! Det pirrar av längtan och förväntan när vi tänker på honom. Kl. 5 (då är kl. 3 i Sverige) blir vi hämtade för flyg till Arkhangelsk. Kl. 19 på kvällen åker vi sedan till flygplatsen för att åka vidare med det lilla planet till Kotlas.
 
Vi har även gått förbi svenska konsulatet här. Det ska vi återbesöka om ca fem veckor, när vi kommer åter. Den gången är vi fyra stycken. :)
 
Alla tankar hemifrån värmer verkligen.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Betyder det att ni får träffa Oskar på tisdag? Vilken dag är det ni ska till domstolen? Jag förstår att du kanske inte har samma möjlighet att uppdatera bloggen nu när ni flyttar från detta hotellet, men jag hoppas det! Det är så spännande, jag tänker på er mycket ska ni veta och ser fram emot kvällen så man kan få läsa om vad som händer er just nu. Lycka till och ge Oskar en stor kram från alla oss blivande vänner som väntar på honom i Överlida!

Svar: Hej Lina och tack för att du tänker så mycket på oss :) Vi tänker på er där hemma också. Hoppas du och magen och familjen mår bra! Domstolen är det sista vi gör innan vi åker hemåt, dvs. på fredag. Tisdag och onsdag får vi träffa Oskar. Jag ska ge honom en bamsekram från er. Tack vännen! Hälsa! Kram
Cissi

2012-07-22 @ 21:54:24
Postat av: Jenny

Vad spännande Cissi! Så roligt att få läsa om hur det går och vad ni får vara med om. Lycka till! Stora kramar!

2012-07-22 @ 23:32:58
Postat av: Hanna

Lycka till idag!!! Vi är med er!

2012-07-23 @ 09:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0