Ba ba ba

Förutom att Oskar brukar sjunga med i Miss Lis låt "ba ba ba" så är det för tillfället väldigt mycket "ba" här hemma nu. Man får helt enkelt gissa i sammanhanget vad lillkillen menar just då.
"Ba" kan betyda.. Johan, ballong, blöja, bajs, blomma, vattna blommor, äpple, boll. Eller, om det skriks väldigt högt, så är det bara "vill ha!!!!" eller "jag vill!!" 
BAAAAA!
(Det får mig att tänka på en saga om en prins och prinsessa som hade en betjänt som bara kunde säga "ba". Men jag kan inte få fram i mitt huvud vad sagan heter. Någon som kan hjälpa mig?)
 
Av och till får jag den där overklighetskänslan som jag nämnt tidigare. Är det våra två pojkar, det där?
Är det sant att vi har två barn? Kan det verkligen vara sant att Johan är så go mot sin lillebror?
Ibland tror jag nästan det är för bra för att vara sant. Då blir jag lite tveksam.
Är det där min fina familj?
 
Oskars anknytning verkar gå bra. Han frågar efter mig när han inte ser mig eller om jag inte är hemma. Det ser jag som ett väldigt bra tecken. I vissa situationer är han lite mammig och det är bara jag som får natta för tillfället. Men pappa och Johan är också favoriter. Det är fantastiskt att se brödernas ansiktsuttryck när de ses första gången på morgonen eller när vi hämtar Johan vid bussen efter skolan.
Sammanhållningen i vår familj växer för varje dag.
 
Kram från mig

Kommentarer
Postat av: elske

Kära, kommer inte på vad sagan kan heta..babasagan...det enda jag vet är att ni håller på att skapa er en egen saga med era två fina pojkar..Tänk så bra de har fått tillsammans, de kan leka, längta till varandra, dela er uppmärksamhet och inte alltid full pott...lära sig att kompromissa och ibland stå tillbaka...Kan förstå att du tänker så här: är detta sant, är detta en dröm... Det var mysigt att ses en pyttestund igår...önskar er alla fyra en fin helg..här kommer en varm kram genom cyber!

2012-11-09 @ 08:15:23
Postat av: Annika.L

Vilken värme man känner när man läser dina texter! Så underbart att allt verkar fungera så bra! Njut av "nypet i armen" och den härliga verkligheten! :)

Kan sagan vara "Pomperipossa med den långa näsan"? Där finns en betjänt som är rätt fåordig tror jag.

Stor varm kram

2012-11-09 @ 18:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0