Ovvan

Oskars stora idol just nu är storebror. Flera gånger under dagen då Johan är i skolan frågar han efter honom. 
Idag tog han med mig till jackorna i hallen, pekade på dem och sa "Ovvan!" Han ville gå till bussen och hämta Johan. Lyckan när Johan kommer till vagnen från bussen är oändlig.
När Johan tidigare har lyft Oskar har han hängt där lite slappt och obekvämt. Numera tar han runt sina fötter och hänger armarna runt Johans hals och ger honom en riktig bamsekram.
 
Även syskonirritationen har börjat gro här hemma. Johan kan reta och skälla på syskonvis. Och Oskar, han har egen vilja och markerar väldigt tydligt vad han vill.
Det finns inget som påverkar en mammas hjärta mer än när ens två killar tittar på varandra sådär kärleksfullt. Eller brister ut i gemensamt klingande skratt. Gnabbandet och gnällandet, det kan jag ärligt talat vara utan. Fast ganska ofta ler jag i hemlighet, för även småretandet har sin charm emellanåt.
 
I morgon är det tre månader sedan vi fick Oskar, i den där hotellkorridoren. Och så råkar det vara Oskars namnsdag på lördag. Fast framför allt är det två vuxna i familjen som känner att de behöver hitta på något roligt. Så i helgen ska vi hitta på något mysigt, alla fyra.
Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: M

Jag blir så berörd när jag läser din inlägg och jag är så otroligt glad för er skull.
Jag har nominerat dig i min blogg!

2012-12-03 @ 08:46:29
URL: http://varvagtilldig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0