Fantastiska killar

När man har längtat och väntat på något länge så känns det väldigt overkligt när den dagen äntligen är här.
Igår var den dagen vi har sett fram emot så länge. Vi fick äntligen ha med oss vår nya fina kille hem!
Oskar har ägnat varje stund hittills åt att undersöka och upptäcka varenda liten vrå och grej här i stora huset. Tidigare har vi ju bara haft ett rum att begränsa oss i, men nu finns det så mycket att leka och pilla med! Och ett steg efter sig har han en av oss.
 
Jag försöker fortfarande förstå att det finns två små killar nu i vår familj. När Oskar vaknade tidigt i morse tog jag upp honom på mitt bröst och då somnade han om. Efter en stund var jag tvungen att gå på toa. När jag sedan kom tillbaka till sängen fanns det ingen plats för mig.

Oskar har såklart provat de flesta av sina leksaker och han gillar att gå runt och greja en del själv. Med jämna mellanrum kommer han fram och ger mig en stor kram och ett leende. Han har ätit hemmagjord mat med god aptit och han blev galen i den tårtan som Johan och jag bakade idag för att fira. Johan tyckte det skulle stå "välkommen till släkten Oskar" på den men det blev bara "välkommen Oskar". Som vi gissat blev gungan en stor favorit och sandlådan likaså. Vagnen, däremot, var inte jätterolig. Och bilstolen kan han gärna vara utan. (Det var lite smått jobbigt med bilresan hem från flygplatsen igår)
 
 
Det är ytterligare en fantastisk kille som kommit till vårt hus!
När vi kom hem fanns kort, blommor och paket som väntade på oss. Tusen tack till er alla som gratulerar! Johan blev också väldans glad då han fick sin efterlängtade legoflygplats i storebrorspresent.
Kram till er alla!
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Å så mysigt det ser ut i sängen! Välkomna hem!!

2012-09-05 @ 17:16:10
Postat av: Jonna

Välkomna hem!!

2012-09-05 @ 18:12:10
Postat av: Anneli

Grattis alla fyra! Så härligt att se er och så underbart att ni är hemma, för fantastiskt för att förstå. Kram till er alla!

2012-09-05 @ 22:14:36
URL: http://formeandallmyfriends.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilka fina killar ni har ! Ser fram emot att få träffa er framöver när ni känner att det passar :). Sköt om er .
Kram

2012-09-06 @ 08:50:59
Postat av: M

Har följt din blogg ett tag och jag blir så himla glad när jag ser dessa bilder. Ni ser så lyckliga ut och lille Oskar ser ut att stormtrivas! Stort lycka till=)

2012-09-06 @ 16:05:46
URL: http://varvagtilldig.blogg.se
Postat av: Lillian och Mats

Åh, sån fantastisk familj!!!! Puss och kram till er alla

2012-09-06 @ 23:12:07
Postat av: Märta

Åh vad fin familj! Så söt han är Oskar!
Åh vad jag längtar efter det där småbarnslivet och att få vara mamma! Välkomna hem!

2012-09-07 @ 00:21:39
URL: http://ivantanpaettbarn.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ni är alldeles underbara!

2012-09-07 @ 09:06:39
URL: http://hannabengtsson.blogg.se
Postat av: elske

Det kom så många glädjetårar när jag tittade in en kort stund den där soliga dagen när ni kommit hem. Det är sådana starka lyckokänslor som ni sprider och som flyger in i hjärteroten min. Är så glad för er skull, rörd och lycklig. Tänk att livet består av osynliga trådar, en osynlig hand som styr och leder människor till varandra. Det är som ni är skapade för att leva tillsammans, alla fyra. Vägarna kan vara underliga, svåra, påfrestande...men som bekant, när vissa dörrar stängs öppnar sig nya möjligheter och nu är Oskar äntligen här. Han verkar så glad, nyfiken och harmonisk! Varmt Grattis till er mina fina vänner och här kommer kramarna! genom cyber! <3

2012-09-10 @ 12:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0